Warning: getimagesize(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:14090086:SSL routines:ssl3_get_server_certificate:certificate verify failed in /data/e/b/eb8d10e1-4d8c-4e9a-8ce2-4004d6d82be0/chudnemzdravo.sk/web/wp-content/plugins/mashsharer/includes/header-meta-tags.php on line 270

Warning: getimagesize(): Failed to enable crypto in /data/e/b/eb8d10e1-4d8c-4e9a-8ce2-4004d6d82be0/chudnemzdravo.sk/web/wp-content/plugins/mashsharer/includes/header-meta-tags.php on line 270

Warning: getimagesize(https://www.chudnemzdravo.sk/wp-content/uploads/10-rýchlych-tipov-ak-sa-snažíte-schudnúť.jpg): failed to open stream: operation failed in /data/e/b/eb8d10e1-4d8c-4e9a-8ce2-4004d6d82be0/chudnemzdravo.sk/web/wp-content/plugins/mashsharer/includes/header-meta-tags.php on line 270

10 rýchlych tipov, ak sa snažíte schudnúť

Pri redukcií hmotnosti je vždy najdôležitejšia strava, to je bez debaty. Nemusíte hneď zostavovať jedálniček a držať sa ho, ani výrazne obmedziť čo jete. Ďalším dôležitým je pohyb. Vo výsledku musíte mať denný príjem nižší, ako výdaj. Preto sme si pre vás pripravili týchto 10 rýchlych tipov, ak sa snažíte schudnúť, ktoré môžete hneď zaradiť do svojho bežného režimu.

10 rýchlych tipov, ak sa snažíte schudnúť
Vo výsledku musíte mať denný príjem nižší, ako výdaj

1. Privoňajte banán, jablko alebo mätu, ak cítite hlad
Možno to znie hlúpo, ale funguje to. Alan R. Hirsch, MD v Chicagu to skúšal na vzorke 3000 dobrovoľníkov. Zistil, že čím častejšie ľudia pričuchli, tým menej boli hladný boli a aj viac stratili na hmotnosti. Jedna teória je, že privoňanie potravín je trik pre mozog a jeho myslenie, on si vraj len myslí, že jete.

2. Jedzte len ak ste hladný
Je úžasné, no až frustrujúce, ako často budeme jesť z nudy, nervozity, či zo zvyku. To dokonca tak často, že v skutočnosti už mnohí z nás vlastne aj zabudli, aký pocit vyvolá fyzický hlad. Ak ste dychtivý pre konkrétnu potravinu, je to pravdepodobne túžba, nie hlad. Nájdite si preto na nudu rýchlo radšej niečo iné, ako jedlo.

3. Umývajte podlahu a okná
Možno úsmevné, no či už je to podlaha, pár okien, sprchovací kút, kúpeľňa dlaždice alebo aj vaše auto, umývajte ich čo najčastejšie. Pri čistení spálite asi štyri kalórie za každú minútu. Drhnúť podlahu po dobu asi 30 minút by vám mohli odpracovať približne 120 kalórií. Rovnaký počet je v asi v pol šálke vanilkovej zmrzliny.

4. Pozerajte sa na modrú farbu
Toto je zrejme ten dôvod, prečo neuvidíte veľa fast-food reštaurácii zariadených v modrej farbe. Modrá farba totiž funguje pre náš mozog tak, že potláča chuť do jedla. Takže servírujte večeru na modrých táckach, šaty nech sú v modrej farbe, zatiaľ čo jete na modrom obruse. Naopak vyhnite sa červenej, žltej a oranžovej farbe vo svojich oblastiach pre konzumáciu jedla. Štúdia zistila, že tieto farby vás vyzývajú jesť.

5. Kúpte si krokomer
Sledovaním počtu krokov denne si ich takto môžete postupne a presne navyšovať. Zamerajte sa denne na extra 1 000 krokov. V priemere ľudia so sedavou prácou spravia len 2 000 až 3 000 krokov za deň. To je alarmujúco málo. Ak chcete byť fit, spravte ich aspoň 10 000. Už len pridaním 2 000 krokov denne vám pomôže udržať svoju aktuálnu váhu a zastaviť priberanie na váhe. Pridávať ich ešte viac vám pomôže schudnúť.

6. Používajte menšie taniere
Čím viac jedla je pred vami, tým viac budete jesť, bez ohľadu na váš hlad. Takže namiesto použitia bežných tanierov, ktoré vyzerajú prázdne, ak ich naložíte s jedlom menej, používajte menšie taniere, napríklad tie na šalát.

7. Stravujte sa doma
Štúdia dokázala, že je väčšia pravdepodobnosť, že jete viac, jete s vysokým obsahom tuku a jete vysoko kalorické potraviny, než keď budete jesť doma.

8. Nejedzte s veľkou skupinou ľudí
Štúdia zverejnená v Journal z fyziologického správania zistila, že máme tendenciu jesť viac, keď jeme s ostatnými ľuďmi. S najväčšou pravdepodobnosťou je to preto, že trávime viac času pri stole. Ale oproti tomu jesť so svojou polovičkou alebo svojou rodinou, a za použitia harmonogramu pre rozprávanie medzi žuvaním jedla, môže napomôcť k zníženiu kalórií.

9. Jedzte cereálie na raňajky
Jedzte ich celých 5 dní v týždni. Štúdia totiž zistila, že ľudia, ktorí každý deň jedia cereálie na raňajky majú podstatne menšiu pravdepodobnosť, že budú obézni a budú mať cukrovku. Samozrejme vyberajte dobre, prípadne choďte na istotu a raňajkujte ovsené vločky.

10. Ovocie namiesto ovocných šťiav
Pre kalórie v jednej detskej veľkosti škatule jablčnej šťavy, si namiesto toho môžete vychutnať jablko, pomaranč a plátok melóna. Ovocie vás pritom udrží v sýtosti oveľa dlhšie, než tá krabica jablčnej šťavy, takže budete jesť menej celkovo.

Strava je dôležitá, tak žiadne jedlo dňa nevynechávajte a jedzte pravidelne, nevynechávajte ani olovrant či desiatu. Samozrejme všetko s mierou a sledujte svoj denný príjem, ten má byť nižší ako výdaj, ak sa snažíte o redukciu hmotnosti. Na zňíženie chuti do jedla alebo ako pomoc pri odbúravaní tukovvhodné rôzne prípravky na chudnutie. Tie môže výrazne pomôcť organizmu, sú dlhodobo dostupné a obľúbené. Toto nám musíte dať za pravdu, určite ste už počuli o produkte na chudnutie ChilliBurner alebo 5-dňovej diéte, pozrite si naše hodnotenia a skúsenosti zákazníkov.

Foto: ilustračné (flickr.com)

10 rýchlych tipov, ak sa snažíte schudnúť
4/5 Hlasov: 10