Warning: getimagesize(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:14090086:SSL routines:ssl3_get_server_certificate:certificate verify failed in /data/e/b/eb8d10e1-4d8c-4e9a-8ce2-4004d6d82be0/chudnemzdravo.sk/web/wp-content/plugins/mashsharer/includes/header-meta-tags.php on line 270

Warning: getimagesize(): Failed to enable crypto in /data/e/b/eb8d10e1-4d8c-4e9a-8ce2-4004d6d82be0/chudnemzdravo.sk/web/wp-content/plugins/mashsharer/includes/header-meta-tags.php on line 270

Warning: getimagesize(https://www.chudnemzdravo.sk/wp-content/uploads/Zaraďte-strukoviny-do-svojho-jedálnička.jpg): failed to open stream: operation failed in /data/e/b/eb8d10e1-4d8c-4e9a-8ce2-4004d6d82be0/chudnemzdravo.sk/web/wp-content/plugins/mashsharer/includes/header-meta-tags.php on line 270

Zaraďte strukoviny do svojho jedálnička

Možno ani netušíte, ako dôležité a významné sú pre naše telo strukoviny a to aj pri chudnutí. Povieme si, prečo sú tak významné a zdravé pre náš organizmus.

Zaraďte strukoviny do svojho jedálnička
Dobrým zdrojom vlákniny, znižujú pocit hladu a sú ľahko stráviteľné

Veľa ludí strukoviny nekonzumuje alebo len minimálne a to je veľká chyba. Sú cenovo dostupné, rýchle na prípravu a majú vysoké množstno rôznych látok potrebných na každý deň. Samozrejme všetko s rozumom, odporúčaná denná dávka je približne za hrsť (cca 200 gramov), pretože strukoviny sú aj významným zdrojom sacharidov, ktoré napríklad pri redukcii váhy nie sú pri vyššom príjme vítané.

Nie je však strukovina ako strukovina. Určite sa vyhnite konzervovaným, či inak upravovaným vopred spracovaným strukovinám. Tie sú často v náleve, ktorý obsahuje veľa pridaných cukrov a soli. Tie sú absolútne nevhodné pre naše zdravie a hlavne cukry pri snahe a chudnutie. Sušenú strukovinu stačí na pár hodín nechať postáť vo vode. Najlepšie však je čerstvá, tak odporúčame stravovať sa sezónne a lokálne.

Ak nedáde dopustiť napríklad na takú fazuľu, môžeme len gratulovať. Fazuľa obsahuje významné množstvo telu dôležitých látok. V porcii o cca 200 gramoch je odporúčaný denný príjem 80% vlákniny, 40% horčíka, 40% kyseliny listovej, 30% draslíka a 20% vápnika.

Priberania sa netraba báť! Aj keď strukovina obsahuje tuky, nejedná sa o tie, z ktorých by sme nutne priberali a zvyšovali si hladinu choleserolu v tele. Jedná sa rastlinné nenasýtené mastné kyseliny, ktoré sú organizmom vítané pre vstrebávanie vitamínov.

Ešte sme vás nepresvedčili? Strukovina má aj veľa ďalších výhod. Okrem iného sú dobrým zdrojom vlákniny, znižujú pocit hladu, sú ľahko stráviteľné, vhodné pre diabetikov, majú všestranné použitie v kuchyni do rôznych pokrmov a v neposlednom rade majú vysoký obsah rôznych látok a živín, ktoré sú zdraviu prospešné a nevyhnutné.

Foto: ilustračné (flickr.com)

Zaraďte strukoviny do svojho jedálnička
5/5 Hlasov: 5