Fazuľa môže byť dôležitá pri chudnutí

Pravidelná konzumácia fazule je dobrá pre vaše srdce a vy jej vôbec nemusíte jesť veľa alebo príliš často, to práve naopak. Prospešná je aj pre ďalšie dôvody a odporúčame ju, aj keď sa snažíte o zníženie alebo redukcii svojej váhy.

Fazuľa
Len 1/2 šálky varených fazúľ denne

Výsledky štúdie to potvrdzujú

Štúdia zverejnená v Journal of Nutrition navrhuje jesť len 1/2 šálky varených fazúľ denne. To by mohlo znížiť hladinu cholesterolu vo vašom tele. Rozpustná vláknina je hlavným dôvodom, prečo hovorí Philip Ades, M. D. “Ako u všetkých potravín, ktoré obsahujú veľké množstvo rozpustnej vlákniny, fazuľa môže pomôcť zredukovať cholesterol v krvi a udržať ju pred vstrebávaním v črevách,” vysvetľuje.

Ako je vlákno fermentované, vytvára zmeny v mastných kyselín s krátkym reťazcom, ktoré môžu inhibovať tvorbu cholesterolu. Vedľajšie výrobky toho istého fermentačného procesu je to, čo spôsobí plynatosť, ktorá je tak často spojená s jedením fazule.

Obsahuje až 80% vlákniny

Fazuľa obsahuje významné množstvo telu dôležitých látok. V porcii o cca 200 gramoch je odporúčaný denný príjem 80% vlákniny, 40% horčíka, 40% kyseliny listovej, 30% draslíka a 20% vápnika. Ďalšie látky, ktoré obsahuje fazuľa môžu byť tiež zodpovedné za účinky na zníženie cholesterolu.

Fazuľové bôby obsahujú celý rad srdce ochranných chemických látok, vrátane flavonoidov, ktoré nájdeme tiež u vína, jahôd a čokolády, ktoré inhibujú adhéziu krvných doštičiek v krvi, čo môže pomôcť znížiť riziko infarktu a mŕtvice.

Foto: ilustračné (flickr.com)

Fazuľa môže byť dôležitá pri chudnutí
5/5 Hlasov: 3