Prekabáťte hlad! Jedzte každé 3 hodiny

Dokonca aj ten najväčší odporca chudnutia to vie. Základom je strava, ak budete jesť pravidelne, môžete tak oklamať svoj hormón hladu. Aby bol váš zdravý jedálniček na chudnutie úspešný, prevezmite ovládanie svojho hladu do svojich rúk.

Žena
Žena

Jedná sa o hormón s názvom ghrelín. Naše telá vylučujú tento hormón ghrelín, ktorý riadi hlad a poháňa našu chuť do jedla. Ak mu nebudeme rozumieť, nebudeme ho monitorovať a kontrolovať, môžeme zabudnúť na chudnutie. Riešenie je pritom jednoduché. Aby bol váš zdravý jedálniček na chudnutie úspešný, prevezmite ovládanie svojho hladu do svojich rúk. Veda nám hovorí, že najlepší spôsob, ako kontrolovať ghrelín je jesť malé porcie a vyváženú stravu asi každé 3 hodiny alebo aspoň približne.

Každé 3 hodiny sa odporúčajú preto, lebo svoj vrchol ghrelín dosiahne po asi 3 až 4 hodinách pôstu v našom tele. Takže jesť s pravidelnosťou pomáha udržať tento stravovací spúšťač na uzde. Ghrelín bude tiež na vrchole, keď sme bez hladiny sacharidov, takže je dôležité, aby naše telá a mozog dostal palivo v podobe týchto sacharidov, ktoré potrebujú. Keď sme preskočili jedlo alebo sa vyhli sacharidom, pozývame ghrelín do svojho špica, čo zvyšuje a dáva nám pocit hladu. Robí nám túžbu po cukre a môže vykoľajiť aj našu najzdravšiu rutinu jedenia.

Nevynechávajte preto olovrant ani desiatu, či už vôbec nie raňajky, obed a večer. Jedzte pravidelne najlepšie každé 3 hodiny. Samozrejme všetko s mierou a myslite na dôležitosť vyváženej a zdravej stravy. Pre zníženie pocitu hladu a ako dobré odburávače tukov sú dostupné prípravky na chudnutie, ktoré môže významne pomôcť metabolizmu pri snahe o redukciu hmotnosti.

Foto: ilustračné (flickr.com)

Prekabáťte hlad! Jedzte každé 3 hodiny
5/5 Hlasov: 5