Warning: getimagesize(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:14090086:SSL routines:ssl3_get_server_certificate:certificate verify failed in /data/e/b/eb8d10e1-4d8c-4e9a-8ce2-4004d6d82be0/chudnemzdravo.sk/web/wp-content/plugins/mashsharer/includes/header-meta-tags.php on line 270

Warning: getimagesize(): Failed to enable crypto in /data/e/b/eb8d10e1-4d8c-4e9a-8ce2-4004d6d82be0/chudnemzdravo.sk/web/wp-content/plugins/mashsharer/includes/header-meta-tags.php on line 270

Warning: getimagesize(https://www.chudnemzdravo.sk/wp-content/uploads/louis-hansel-h39GHaRssNo-unsplash.jpg): failed to open stream: operation failed in /data/e/b/eb8d10e1-4d8c-4e9a-8ce2-4004d6d82be0/chudnemzdravo.sk/web/wp-content/plugins/mashsharer/includes/header-meta-tags.php on line 270

Brokolica v jedálničku – prečo by ste ju mali začať jesť aj vy?

Je množstvo „superpotravín“, ktoré majú pre naše telo naozaj pozitívny vplyv. Ukrývajú v sebe rôzne vitamíny, minerály a majú minimum kalórií. Medzi takéto potraviny patrí aj brokolica. Pri nej sa ľudia delia na dva tábory – tí, ktorí ju milujú a tí, ktorí ju nemôžu ani cítiť. Ak patríte do toho druhého tábora, tak by ste si mali nájsť recepty s brokolicou, ktoré vám budú chutiť. A máte z čoho vyberať. Prečo sa oplatí zaradiť brokolicu do svojej stravy?

Brokolica v jedálničku – prečo by ste ju mali začať jesť aj vy? (Foto: unsplash.com)

Základné informácie o brokolici

Poďme sa pozrieť najprv na to, prečo je brokolica pre náš organizmus taká skvelá a s ktorými problémami vám môže pomôcť. Prvé sú nutričné hodnoty. Na 100 gramov obsahuje brokolica 34 kalórií. Je v nej 7 gramov sacharidov a 2,6 gramu tvorí vláknina. Súčasťou je aj 2,8 gramu bielkovín a 0,4 gramu tuku. Celkom dobré zloženie, nemyslíte? Neobsahuje žiadny cholesterol a je skvelým zdrojom vlákniny. 

Najdôležitejšie je zloženie vitamínov. Opäť, v 100 gramoch brokolice sa nachádza – 90 mg vitamínu C, vitamín K, kyselina listová a mangán. Obsahuje tiež vitamíny skupiny A, B, E, vápnik, horčík, zinok, železo a selén. Najviac vitamínov majú tmavšie zelené brokolice, než tie svetlejšie. Vyhýbajte sa brokolici, ktorá bude mať nevýraznú farbu a zvädnuté ružičky.

Ako si ju pripraviť?

Brokolica sa môže jesť varená a rovnako aj surová, záleží od toho, čo si z nej chcete pripraviť. Surová sa používa najmä do smoothie nápojov, takže ak nie ste milovníkom brokolice, no chcete z nej získať všetky vitamíny, práve smoothie je najlepšou voľbou. Jej chuť prekryje výrazné ovocie. Tepelná úprava znižuje množstvo vitamínu C a antioxidantov, no aj napriek tomu tam je stále dostatok vlákniny. Pripraviť si ju môžete k hlavnému jedlu, ako polievku alebo do šalátov.

Ohodnoť